20 Mart 2012 Salı




Opera / Aşk İksiri


Geçtiğimiz hafta sonu Bulgaristan / Sofya daydım…  Akşam Operaya gitmek için önceden alınmış 2 biletimiz vardı. Ben hazırladım usule uygun giyindim ve taksiye binip “Sofya Devlet Opera Binasının” önünde indik. Konserin başlamasına son 3 dakika kala içeri girdik. Birbirinden hoş kızlar ve erkekler görevli olarak bizi karşıladılar ve oturacağımız yere kadar bize eşlik ettiler…  Bu arada oyunun adı “Aşk İksiri” (İtalyanca ismi L'elisir d'amore) İtalyan besteci Gaetano Donizetti tarafından hazırlanmış.  Komedi türünde bir opera. Hikaye de esas oğlan, esas kız, kötü subay; 17/18.yy hikayelerinden sevimli bir konusu var aşk üzerine. Yalancı bir aşk iksirine kendini kaptıran esas oğlan sonunda kasabanın güzel kızına ve paraya kavuşur kısaca. Neyse 2 perdeden oluşuyor zaten fakat ilk perde öyle uzun sürdü ki bir türlü konsantre olamadım derken; sahne, tenor da kötüydü beğenmedim. Hala şu gün oldu “Carmen” gibi bir oyun izleyemedim. Birde Roma da izlediğim küçük ama çok güzel bir oyun dışında… Neyse ışıklar yandı birden koca salonda herkesin bana baktığını farkettim.  Tabi bakmaları doğal ben adabına uygun giyinmiş gitmişim oyuna. Nerden bilebilirdim insanların Jean ve kötü kazaklar giyeceğini J kendimi dışarı nasıl attım bilmiyorum. Taksiye atlayıp hemencecik oradan uzaklaştık ... 


Kardeşim ... Herşeyim... :)

1 yorum:

Yorumlar