16 Mart 2012 Cuma

FAS / RABAT

Sabah uyandıktan sonra Rabat’a gitmek için araç bakmaya başladık. Biz gerçekten çok şanslıydık ki seyahat boyunca konforumuzu önemseyen bir arkadaşımız vardı. Rabat , bölgesinin ve Fas Krallığı’nın başkentidir. Kelime, Arapça’da “korunaklı yer” manasına gelir. Rabat Fas’taki kültürel zenginlikten fazlasıyla payını almış bir kenttir. En büyük tiyatrosu Mohammed V, şehrin tam kalbindedir. Şehirde bir çok resmi galeri ve bir de zengin sayılabilecek bir arkeoloji müzesi bulunmaktadır. Şehire gelmemiz 2 saat falan sürdü. Ayrıca şunu da bilmelisiniz ki Fasta her şehirde tren istasyonunun  yakınında 3-4 yıldızlı İbiş Otelleri bulunmaktadır.  Bu otelleri tercih etmeniz  ulaşım-konaklama bakımından faydalı olabilir.

Rabat şehrini oldukça gelişmiş buldum. Yolları sokakları tertemiz ve çok güzeldi. Çarşıları ise klasik zaten bir çok şehirde eski şehirler denilen Pazar alanları mevcut. Akşam ezanı yaklaşmakta ve biz harıl harıl güzel bir iftar yapacağımız restaurant aramaktaydık şu fotoğrafı çekerken.

Oldukça acıkmıştık ve kime sorsak bize önerdikleri yerler oldukça kötü yerlerdi. Aklınızda bulunsun meydanda ki sokakta ki insanlarla bu konuda anlaşmak oldukça güç. Neyse iyi bir arabası olan adamı durdurup bize harika bir yer önermesini rica ettik ve sağ olsun kendileri çok hoş bir mekan önerdi bize.  Les Jardins adında çok hoş bir yerdi. Fransız ve Fas mutfağı hâkim daha çok. Biz Fas mutfağını seçtik. İlk etapta ara sıcaklar  geldi. Daha sonra Fas’ın klasik yemeği olan Tajin den tattık. Ve bir sürü hamur işi ağırlıklı mezelerle donatıldı masamız. Servis hizmet garsonlar falan hepsi çok güzeldi ...

Mekandan..

Yemek sonrası çay servisi rica ettik. Burada garsonların hepsinin başında birer fes mevcut ve yöresel kıyafetleriyle otantik bir hava oluşturulduğunu söyleyebiliriz.  Fas’a gidipte sakın çay servisinin nasıl yapıldığını öprenmeden gelmeyin . Çünkü burada çay bizim kinden çok farklı tadı olsun sunumu olsun. Çay demlikten bardağa boşaltılırken olabildiğince fotoğrafta ki gibi yüksek mesafeden dökülmeli ki köpürsün zira çayın köpüreni makbul oluyor .. Biz de ise hele ki Erzurumlular da çay köpürürse çok ayıp karşılanır ve çayın oldukça sıcak olması gerekir.

Yemekten sonra etrafı şöyle bir geziniyoruz. Çok tatlı bir erkek çocuğunun etrafta hoplayıp zıplamasını izledim bir müddet dayanamadım kucağıma aldım. O kadar bağırdı ki J

Gezilecek Yerler

Le Tour Hassan (Hassan Kulesi)
Akşam yemekten sonra etrafı ilk işimiz Hassan Kulesine gitmek oldu. Rabat’ın en önemli tarihi eselerinden bir tanesi... Kızıl kumtaşından minaresi ve Rabat’a hakim mevkisi ile Rabat’ta ilk görülmesi gereken yerlerden biri bence.

Mausoleum of Mohammed V (V. Muhammed Anıt Kabri)

Mozole, Fas’ın en ünlü tarihi mekanlarından birisidir. Mohammed V ve oğlu Hassan II’nin mezarları burada bulunmaktadır. . İnce işçilik ürünü mermerler, bronz kaplı ahşap ve vitraylı tavan ın altında duran onyx tabutlar ışık oyunlarıyla lacivert granit tabanın üzerinde sanki su üstünde duruyormuş gibi bir görünüm sunuyorlar. Mozolenin yapımında Fas’ın konularında en iyi ustaları en iyi malzemeleri kullanmışlar; mimar ise Vietnamlı...

Teravih namazı bitmiş ve cemaat dağılıyordu bir de ne görelim kına yakan bir kız hemen üşüştük başına sıvadık kollarımızı ve bize çok güzel işlemeli kınalar yakmasını rica ettik. Karşılında da kişi başı 100 dirhem verdik. Rabat gerçekten gelişmiş bir şehir harika bir limanı var yatsıdan sonra tüm gençler arkadaşlarıyla burada buluşuyorlar. Burada da güzel bir Caffe Latte içip uyumak için otele gittik ...
Ve Rabatta yeni bir sabahla güne başladık.  Bugün tüm vaktimizi çarşı gezmeye ayırıp ardından Meknes’ e gitmek üzere planladık. Çarşısı diğer bildiğimiz çarşılardan bir farkı yok.

Dar ve uzun sokakların anlamı; sıcaktan korunmak ve gölgelik alan oluşturmak.. Malum Fas matematiksel konumuyla çok sıcak bir ülke.

Türbe ziyareti..
Çok fazla akşama kalmadan Meknes’e gitmek için yola koyuluyoruz.